Pitkäperjantain messu jatkuu Palefacen konsertilla

Seurakunta kutsuu 30 vuotta täyttävät seuralaisineen Pitkäperjantain konserttiin.

Kuvassa etualalla sähkörummut ja vasemmassa sivussa nuorisotyönohjaaja Jani Kela pitää kitaraa kädessään.

Nuorisotyönohjaaja Jani Kela kannustaa kaikkia osallistumaan Pitkäperjantain tapahtumiin. Illan päätteeksi on mahdollisuus tutustua juuri remontoidun Nurmon vanhan pappilan tiloihin. Kuva: Hannele Norja

Pitkäperjantain tapahtuma alkaa messulla Nurmon kirkossa.

– Messun jälkeen, ennen Palefacen konserttia, juodaan kirkossa niin sanotut pystykahvit, nuoristyönohjaaja Jani Kela Seinäjoen seurakunnasta kertoo.

Tilaisuuteen on niin kolmikymppisillä, kuin kaikilla muillakin, vapaa pääsy.

Konsertin jälkeen on vielä tarjolla jatkot juuri kunnostetussa Nurmon vanhassa pappilassa.

– Siellä iltaa on mahdollisuus jatkaa rennon yhdessäolon merkeissä.

Palefacen piti alun perin esiintyä Nurmon kirkossa jo parisen vuotta sitten, mutta poikkeusolot siirsivät keikkaa.

Kela kannustaa kaikkia osallistumaan pitkäperjantain tapahtumaan jo kello 19 messusta alkaen.

– Keskiössä on tietysti ehtoollinen, itse messu on pelkistetty ja napakka.

Kutsu kaikille

Seinäjoen seurakunnalla on yli vuosikymmenen perinne kutsua 30 vuotta täyttävät yhteen.

– Tilaisuuksien sisältö on vuosittain vaihdellut, joskus on vietetty elokuvailtaa ja joskus syöty yhteistä illallista. Myös stand-up-keikkoja ja konsertteja on ollut ohjelmassa, Kela muistelee.

Vuosittain kutsuja lähetetään 30 vuotta täyttäville 600–700 kappaletta.

–Aina olemme voineet todeta, että tilaisuudet on kannattanut järjestää. Positiivista palautetta on tullut erityisesti siitä, että myös seuralainen on kutsuttu mukaan.

– Pyrimme näillä tilaisuuksilla vahvistamaan suhdetta kolmikymppisiin, eli juuri siihen ikäluokkaan, joilla kontaktipinta seurakuntaan saattaa olla muita vuosikymmeniä heikompi.

– Tapahtuman tavoite on saada tämä ikäluokka yhteen ja saada samalla kerättyä myös uusia ideoita ja toiveita tulevaisuuden varalle, Kela sanoo.

Wed Apr 13 10:55:33 EEST 2022