Jouluradio kajahtaa eetteriin 20. kerran

ddef0332-20220915_5572_printtiin-scaled.jpg

Jouluradio on seurakuntien lahja kuuntelijoille.

Tiedote 1.11.2022 jouluradio.fi

Jouluradion 20. kausi tuo tullessaan perinteisiä elementtejä ja uusia juttuja. Jouluradion 20 kauden tarinan voi kuulla podcastina, Jouluradio20-juhlakonsertti kantaesittää Metropolian ammattikorkeakoulun opiskelijoiden tekemää uutta joulumusiikkia, Jouluradion juhlajumalanpalvelus televisioidaan suorana lähetyksenä YLE tv1:llä sekä Uusi joulu -nettikanava soittaa vain uutta joulumusiikkia.

Jouluradion aloittaessa toimintansa joulumusiikkia soitettiin radiossa melko vähän. Pääkaupunkiseudun seurakuntien radiotoimitukseen toimituspäälliköksi palkattu Riitta Kalliorinne aavisti, että pelkästään joulumusiikkiin keskittyvälle radiokanavalle saattaisi olla kysyntää. Syntyi Jouluradio, valtava joulumusiikin buumi ja loppu onkin sitten historiaa.

Tämä kausi on Jouluradion käynnistäjän ja Jouluradion muorin Riitta Kalliorinteen viimeinen. Jouluradion tarina jatkuu kuitenkin myös tulevina vuosina uusissa käsissä.

”Jouluradio on tämän kauden jälkeen osaltani valmis. Olen kehittäjä ja nyt olen kaikki antanut, mitä joulumusiikin osalta pystyn. Nuoremmat jatkaa ja Jouluradion muori etsii uusia areenoja kehityskohteiksi”, Kalliorinne kuvaa.

Aito ja alkuperäinen Jouluradio on 10 kanavan joulumusiikkiperhe ja verkkomedia. Monipuolisesti soiva pääkanava helkkää perinteisillä radiotaajuuksilla ja kaapeliverkossa pääkaupunkiseudulta Rovaniemelle ja Turusta Joensuuhun. Pääkanavan lisäksi yhdeksän eri joulumusiikkityyleihin erikoistunutta verkkokanavaa täydentävät kanavaperheen.

Jouluradio on ev.-lut. seurakuntien lahja kuuntelijoille ja sen mahdollistavat seurakunnat ympäri Suomen. Kanavat käynnistyvät 1.11.

Lisätietoja: www.jouluradio.fi ja https://www.jouluradio.fi/info #medialle

• Riitta Kalliorinne, toimituspäällikkö, p. 050 411 5933, riitta@jouluradio.fi, IG: @jouluradion_muori tai info@jouluradio.fi
  • Katri Ketola, tuottaja, p. 050 3437706, katri@jouluradio.fi

Kuva: Saku Soukka