Joulun tunnelmaa kirkkokonserteissa

Tervetuloa kuuntelemaan kirkkokonserttejamme sekä laulamaan Kauneimpia joululauluja.

50_vko_Seinäjoen seurakunta joulukonsertit Tenorissimo_syv.jpg

Oi Jouluyö -konsertissa esiintyvät Ulla-Stina Ikonen, Mika Seppänen, Lasse Riutamaa ja Reijo Ikonen.

Tulevana perjantaina Lakeuden Ristissä kuultava klassisen musiikin Tenorissimo-ryhmä on perustettu kolmetoista vuotta sitten. Oi Jouluyö -konsertissa tenorit Lasse Riutamaa ja Reijo Ikonen sekä kanteleensoittaja-harpisti Ulla-Stina Ikonen ja kapellimestari, sellisti Mika Seppänen esittävät perinteisen joulumusiikin helmiä.

– Aina jouluna ajatukset palaavat lapsuuden tunnelmallisiin jouluihin. Konserteissamme haluamme, että kuulijat saisivat kokea samaa tuulahdusta omasta lapsuudestaan ja siksi perinteillä on vahva osuus konserteissamme, ryhmä kertoo.

Tenorissimon laaja jouluohjelmisto ulottuu joululaulujen helmistä italialaisiin viihdesävelmiin.

– Tänä vuonna uusina kappaleina kuullaan muun muassa Adeste Fideles, Ken on tuo lapsi, sekä Jalkojensa juureen polvistun.

Konsertti Nurmon kirkossa

Lauantaina joulun tunnelmaan pääsee virittäytymään Nurmon kirkossa Sorja-kuoron ja Aventura de Arcos jousiorkesterin yhteiskonsertissa. Kapellimestarina toimii Antti Laasanen ja kuoroa johtaa Pirjo Kotkaniemi.

– Joulukonserttikokonaisuus on tärkeä osa ohjelmistoamme ja näkyi myös ensilevyllämme Tahdon joulun, joka julkaistiin vuonna 2014, kertoo Kotkaniemi.
Sorja on saavuttanut menestystä myös useissa kuorokatselmuksissa ja -kilpailuissa.

– Viimeksi meidät palkittiin hopeatasolla sekä aikuiskuorojen että kansanmusiikin kategorioissa Ruotsissa pidetyissä kuorojen Grand Prix of Nations -kilpailuissa 2019.

Jousiorkesteri Aventura de Arcos toimii Seinäjoen kansalaisopiston suojissa ja kokoaa yhteen jousisoittajamuusikot, jotka korkean soitinkoulutuksensa jälkeen ovat hakeutuneet muhin ammatteihin.

Konsertin vapaaehtoisen ohjelmamaksun tuotto ohjataan Nurmon kappeliseurakunnan diakoniatyölle.

Kauneimpia joululauluja jo 50 vuotta

Kauneimmat joululaulut kajahtavat ympäri Suomen jo 50. kerran. Tapahtumasta on muodostunut jouluperinne, joka kerää vuosittain noin miljoona suomalaista kirkkoihin laulamaan.

Kauneimmat joululaulut on myös yksi Suomen suurimmista hyväntekeväisyyskampanjoista, jonka vuosittainen keräystulos on ollut noin miljoona euroa.

– Kauneimmat joululaulut toteuttavat seurakuntien lähetystyötä: poistamalla köyhyyttä, välittämällä kristillistä sanomaa ja vaikuttamalla yhteiskunnallisesti ihmisarvoisen elämän ja oikeudenmukaisuuden puolesta parannetaan maailman heikoimmassa asemassa olevien yksilöiden ja yhteisöjen elämää, kertoo Seinäjoen alueseurakunnan lähetyssihteeri Pia Ketola.

Oi Jouluyö -konsertti

pe 16.12. klo 18 | Lakeuden Risti | Lasse Riutamaa, Reijo Ikonen, Ulla-Stina Ikonen ja Mika Seppänen. | Vapaa pääsy, ohjelmamaksu.

Oma joulu -konsertti

la 17.12. klo 18 | Nurmon kirkko | Sorja-kuoro ja Aventura de Arcos -jousiorkesteri. | Vapaa pääsy, ohjelmamaksu.

Kauneimmat joululaulut su 18.12.

klo 10, 15 ja 17 Nurmon kirkko | klo 14, 16 ja 18 Törnävän kirkko | klo 15 ja 19 Lakeuden Risti | klo 18 Kitinojan kirkko.

2022-12-14 15:12:55.0