Kaikki hakijat kelpoisia kirkkoherran virkaan

Lapuan hiippakunnan tuomiokapituli on antanut lausuntonsa Seinäjoen seurakunnan kirkkoherran virkaa hakeneista tänään 5.4.2023.

Lapuan hiippakunnan tuomiokapituli on 5.4.2023 antanut Seinäjoen seurakunnalle kirkkoherran virkaa hakeneista lausunnon, jossa se on todennut kaikki hakijat kelpoisiksi virkaan.

Hakijat ovat:

TT, FT Ari Auranen
TM, VTM Taneli Hassinen
TM Minna Lainimo
TM Sanna-Leena Lavanti

Hakijoiden esittelyt on julkaistu Seinäjoen seurakunnan verkkosivuilla, jossa voi seurata valinnan etenemistä ja jättää kysymysehdotuksia vaalipaneelia varten: seinajoenseurakunta.fi/kirkkoherran-vaali

Kirkkoherran valinnan tekee Seinäjoen seurakunnan kirkkovaltuusto ja uusi kirkkoherra aloittaa tehtävässään syksyllä.

Aikataulu
26.1. Kirkkoneuvosto esittää kirkkovaltuustolle kirkkoherran valintaa välillisellä vaalitavalla.
15.2. Kirkkovaltuusto päättää pyytää tuomiokapitulilta välillistä vaalia.
22.2. Lapuan hiippakunnan tuomiokapituli julkistaa viran haettavaksi.
20.3. Hakuaika päättyy. Tuomiokapituli haastattelee hakijat 22.3.
5.4. Tuomiokapituli antaa lausunnon hakijoista seurakunnalle.
12.4. Seurat Nurmon kirkossa klo 18. Kirkkoherran viran hakijat puhujina. Suora lähetys myös verkkokirkon ja Facebookin kautta.
18.4. Vaalipaneeli Lakeuden Ristissä klo 18. Seurakuntalaiset voivat vielä saapuessaan jättää kysymysehdotuksia. Suora lähetys myös verkkokirkon ja Facebookin kautta.
19.4. Kaupunkilehti Eparissa esitellään ehdokkaat.
17.5. Kirkkovaltuusto esittää tuomiokapitulille valintansa kirkkoherraksi. Tiedoksiantoaika 7 pv + valitusaika 30 pv, joiden jälkeen, mikäli valituksia hallinto-oikeuteen ei ole tehty, tulee valinta lainvoimaiseksi.
1.9. Seinäjoen seurakunnan uusi kirkkoherra aloittaa tehtävässään.

Heli Lavila kasvokuva.
Heli Lavila