Ari Auranen Seinäjoen seurakunnan uudeksi kirkkoherraksi

Seinäjoen seurakunnan kirkkovaltuusto äänesti 17.5.2023 kokouksessaan Seinäjoen seurakunnan uudeksi kirkkoherraksi Ari Aurasen.

Äänestyksessä olivat ehdolla kaikki neljä hakijaa: Alajärven seurakunnan kirkkoherra TT, FT Ari Auranen, Cucuzza Consulting Oy:n partneri TM, VTM Taneli Hassinen, Seinäjoen alueseurakunnan johtava kappalainen TM Minna Lainimo ja Reisjärven seurakunnan kirkkoherra TM Sanna-Leena Lavanti.

Äänet jakautuivat hakijoiden kesken siten, että Auranen sai 24 ääntä, Lainimo 15. Hassinen ja Lavanti eivät saaneet ääniä.

Uusi kirkkoherra aloittaa virassaan 1.9.2023.

Ari Auranen

Auranen on koulutukseltaan filosofian tohtori ja teologian tohtori. Lisäksi hän on suorittanut ylemmän pastoraalitutkinnon. Pappistyössä hän on toiminut vuodesta 1991 alkaen.

Kirkkoherranvirasta Ari Aurasella on kokemusta yli 12 vuoden ajalta Töysästä, Lappajärveltä ja tällä hetkellä Alajärven seurakunnasta, johon kuuluvat Lappajärven, Lehtimäen ja Vimpelin alueet.

Aurasella on myös lähes kahdeksan vuoden kokemus lääninrovastin tehtävistä, nykyisin Lapuan hiippakunnan tuomiorovastikunnassa. Lisäksi hänet on valittu Lapuan hiippakunnan pappisasessoriksi kolmevuotiskaudelle 2019 ja toisen kerran 2022.

Seinäjoen seurakunta

Seinäjoen seurakunta on Seinäjoen yli 65 000 asukkaan kaupungin alueella sijaitseva noin 200 eri alojen ammattilaisen työyhteisö. Keskustassa toimii Seinäjoen alueseurakunta, Nurmossa, Ylistarossa ja Peräseinäjoella on omat kappeliseurakuntansa. Lisäksi seurakunnalla on kolme leirikeskusta, ne sijaitsevat Nurmossa, Peräseinäjoella ja Ähtärissä.

2023-05-17 18:20:00.0