Kesäilta kirkonmäellä -tapahtuma aloittaa Nurmon kappeliseurakunnan kesän

Kirkonmäellä pääsevät lapset ja aikuiset viettämään iltaa monipuolisen ohjelman parissa.

Työntekijät poseeraavat maitokärryjen kanssa.

Nurmon kirkkopihalla nautitaan taas kesäkeskiviikkoisin kärrykahveista, samalla voi jutella seurakunnan työntekijöiden kanssa. Kuva: Sarah Senf.

Kesäilta kirkonmäellä -tapahtumaa vietetään keskiviikkona 7.6.2023 Nurmon kirkolla nyt toista kertaa.

- Viime vuonna suurin hitti oli hautausmaan työkoneet, Nurmon kappeliseurakunnan lähetys- ja vapaaehtoistyön sihteeri Niina Vuorela naurahtaa. Hautausmaalla käytettäviä työkoneita on esillä myös tänä vuonna. Lisäksi toinen viime vuoden suosikki, poniajelut ja ratsastus, on ohjelmassa mukana.

Lapset pääsevät myös istuttamaan kukkasipuleita.

- Viime syksynä alkukesän istutuksista nousi komea kukkaloisto, Vuorela iloitsee. Lapsille on varattu omia kastelukannuja ja haravia. Näin he pääsevät omilla työkaluilla hoitamaan läheistensä hautoja.

- Lasten rukouspolku kiertää hautausmaata, ja rukouspolkutekstit on luettavissa kiinteistä tauluista läpi kesän, Vuorela sanoo. Lastenvirsiä osallistujat pääsevät veisaamaan tapahtumaillan aikana puolen tunnin välein kirkkoon.

Kahvitarjoilua maitokärryistä

Nurmon kappeliseurakunnan kesäkausi alkaa Kesäilta kirkonmäellä -tapahtumasta.

- Kesän ensimmäiset kärrykahvit nautitaan tässä tapahtumassa ja tämän jälkeen joka keskiviikko kello 12–15 elokuun alkuun saakka säävarauksella. Tuolloin hautojen hoidon lomassa voi hörpätä kahvit, Vuorela lupaa.

Kesäilta kirkonmäellä aloittaa myös Kirkkopihahartauksien sarjan. Kirkkopihahartaudet järjestetään keskiviikkoiltaisin Nurmon kirkkopihalla ja huonon sään sattuessa sisällä kirkossa.

Odotuksissa antoisa ilta

Keskiviikkoillan tapahtumassa on seurakunnasta mukana niin lastenohjaajia, kanttori, diakoniatyöntekijöitä, nuorisotyönohjaajia, pappeja kuin hautausmaan työnjohtaja ja työntekijöitä. Viime vuonna ensimmäistä kertaa järjestetty tapahtuma keräsi osallistujia kiitettävästi, joten odotuksissa on hyvä ilta myös tänä kesänä.

• Kesäilta Nurmon kirkonmäellä 7.6.2023 klo 17–19
  • Kärrykahvit Nurmo hautausmaalla keskiviikkoisin 7.6.–2.8.2023 klo 12–15 (säävaraus).
  • Kirkkopihahartaudet Nurmon kirkkomaalla sankarihautausmaan luona 7.6.–9.8.2023 klo 18.

Wed May 31 10:34:00 EEST 2023