Kirkkopyörässä kaikki voittavat

Seinäjoen seurakunta on seitsemän muun toimijan kanssa mukana Moomma Nurmoos -tapahtumapäivässä.

Haastateltavat poseeraa ulkona.

Lastenohjaajat Mari Näykki (vas.) ja Carita Niemelä seurakunnasta kutsuvat kaikkia Moomma Nurmoos -tapahtumapäivään. He olettavat aikaisempien vuosien merkkien pitävän paikkansa eli myös seurakunnan tapahtumapisteellä tulee riittämään vipinää. Kuva: Hannele Norja.

Seurakunnan piste Moomma Nurmoos -tapahtumapäivänä on Nurmon seurakuntakodilla.

- Meidän pisteellämme voi perheet vapaasti käydä leikkimässä leluilla. Myös kymmenminuuttinen pyhäkoulu pyörii nonstoppina. Kirkkopyörän pyörityksessä voittavat kaikki. Kirkkokuvan osuessa kohdalle palkinto on hieman muita palkintoja parempi, Seinäjoen seurakunnan lastenohjaaja Mari Näykki lupaa.

Seurakuntakodilla voi nauttia myös lounasta kello 10.30 alkaen, aina niin kauan kuin ruokaa riittää.

- Kun passiin on kerätty leima viidestä eri tapahtumapisteestä, palkinto on tarjolla myös Nuopparin pisteeltä, lastenohjaaja Carita Niemelä lisää.

Liikkuminen helppoa eri tapahtumapisteiden välillä

Nuorisotyönohjaaja Kirsi Martikkala Seinäjoen seurakunnasta sanoo tapahtuman saaneen alkunsa Mannerheimin Lastensuojeluliiton Ipanamarkkinoista.

- Kirpparipäivänä alkanutta tapahtumaa ehdittiin viettää kymmenkunta vuotta, kunnes vuonna 2016 tapahtuma laajeni Mannerheimin Lastensuojeluliiton ideasta useamman järjestäjän tapahtumaksi, Martikkala sanoo.

Seurakuntaväki on huomannut paloaseman osoittautuneen vuosien saatossa suosituksi kohteeksi.

- Seurakuntakodin leikkipaikallakin lapset viihtyvät, ja kirkkopyörän pyörittämiseen on usein jonoa, Näykki toteaa.

Tapahtumassa vierailee kaiken ikäisiä osallistujia.

- Perinteisesti vierailijoita on ollut vauvasta vaariin. Paapatkin tulevat lastenlasten kanssa, Niemelä iloitsee.

Seurakunnan ohjelman lisäksi lapsille on muissa kohteissa tarjolla muun muassa poniajelua, ratsastusta, trampoliinihyppelyä ja kasvomaalausta.

- Päivä on kivaa vaihtelua myös meille henkilökunnalle. On aina mukava, kun osallistujia riittää, eikä tapahtumaa tarvitse järjestää turhan takia.

Koska kaikki viisi eri tapahtumapistettä ovat lähekkäin, on liikkuminen lasten kanssa helppoa.

Moomma Nurmoos -tapahtumapäivä

• Lauantaina 16.9. klo 10–14.
  • Tapahtumapisteet Nurmossa: kirjasto, yläaste (MLL), Kansalaisopisto, Nuoppari, seurakuntakoti, paloasema.
  • Ilmainen tapahtuma kaikenikäisille.
  • Monipuolista ohjelmaa: esim. viikinkisoturi kertoo viikinkiajasta, trampoliini, yhteistaideteosnäytöksiä, kirkkopyörän pyöritystä, paloaseman kaluston esittely.
  • Järjestäjinä MLL, Seinäjoen kaupunginkirjasto, Louhimo, Nurmon kappeliseurakunta, Partio, Seinäjoen nuorisopalvelut, Seinäjoen kansalaisopisto, Nurmon VPK.

2023-09-13 08:39:24.0