Uusi mobiiliopas Lakeuden Ristissä

Lakeuden Ristissä ja Seinäjoen seurakuntakeskuksessa vierailevat voivat tutustua näihin Alvar Aallon suunnittelemiin vaikuttaviin rakennuksiin nyt uuden mobiilioppaan avulla.

Mobiilioppaan kuva, jossa näkyy nuoli, josta pääsee kuuntelemaan äänitiedostoa

Tarinasoitin-tekniikkaa hyödyntävä mobiiliopas on toteutettu yhteistyössä Seinäjoen museoiden kanssa ja sisältää valokuvia, tekstiä ja ääntä.

Opas mahdollistaa omatoimisen tutustumisen kohteisiin ja se toimii mobiililaitteilla. Oppaaseen pääsee sisään joko menemällä osoitteeseen tarinasoitin.fi/lrkirkko tai skannaamalla Lakeuden Ristin tai seurakuntakeskuksen sisäänkäynnin läheisyydessä olevan QR-koodin. QR-koodin skannaamista varten laitteissa tulee olla sen käyttöön tarkoitettu, useimmiten ilmaiseksi ladattavissa oleva sovellus.

Kun mobiiliopas on auennut, kävijä voi ottaa mukavan asennon esimerkiksi Lakeuden Ristin punahonkaisessa penkissä ja kuunnella mielenkiintoisia ja ytimekkäitä tarinoita Lakeuden Ristin ja seurakuntakeskuksen historiasta, rakentamisesta ja yksityiskohdista. Äänitiedostot aukeavat kuunneltavaksi mobiilioppaan kuvia klikkaamalla. Kuvien alapuolelta löytyy luettu teksti myös kirjoitetussa muodossa. Tarinoita kirkosta ja seurakuntakeskuksesta voi tällä hetkellä kuunnella suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi.

Tekstiä ja kuvia sisältävän mobiilioppaan kaikkiin Seinäjoen Aalto-keskuksen kuuteen kohteiseen on toteuttanut alun perin Nora Langinvainio-Ikola Seinäjoen museoiden ja kaupungin kulttuuripalveluiden yhteisprojektissa ja se löytyy osoitteesta tarinasoitin.fi/seinajoenaaltoLinkki avautuu uudessa välilehdessä tai skannaamalla älypuhelimella Aalto-kohteista löytyvän QR-koodin. Kieliversiot tekstiä ja kuvia sisältävästä Aalto-mobiilioppaasta löytyvät suomen lisäksi englanniksi, ruotsiksi ja japaniksi.

2019-06-17 10:48:00.0