Ruokapankin Joulukeräys käynnistyy

Seinäjoen seurakunnan Ruokapankin perinteinen Joulupöytä-keräys käynnistyy taas 1. lokakuuta. Ruokapankin apu ja keräyksen tuotto kohdistetaan lyhentämättömänä Seinäjoen seurakunnan alueella asuville, apua tarvitseville perheille.

Ruokapankki-_www_500x750.jpg

Joulupöytä-keräyksen tavoitteena on tänäkin vuonna tuoda joulun ihme jokaiseen pöytään. Jo pienikin summa saa aikaan ison ilon: 15 € lahjakortin lapselle, 30 € joulukinkun, -laatikot ja -salaatin ruokakassiin, 70 € joulun ruokakassin perheelle.

‒ Kun elämä on syystä tai toisesta johtuen taloudellisesti vaikeassa tilanteessa, voi elintarviketuki, ruokakassi, olla juuri sitä "täsmätoivoa", jonka avulla päästään vaikeimman päivän yli ja taas paremmin kiinni huomiseen, sanoo diakoniajohtaja Otto Savolainen.

‒ Avun tarve on valtava. Jopa 850 perhettä, joista suurin osa on lapsiperheitä, tarvitsee jouluisin tukea, kertoo ruoka-avun koordinaattori Marika Dahl.

Vuonna 2018 Seinäjoen seurakunnan Ruokapankki jakoi apua yhteensä noin 455 000 euron arvosta. Summa koostuu lahjoituksista, yhteistyökumppaneiden ja EU:n tavara-avusta sekä seurakunnan osoittamasta määrärahasta.

Joulupöytä-keräykseen voi osallistua tekemällä lahjoituksen tilille FI13 5419 0110 0009 36 (EPOP), saaja: Seinäjoen seurakunta/Ruokapankki, viesti: lahjoitus Ruokapankille. (Lupa nro RA/2019/763, voimassa 25.9.2019‒31.12.2020). Mikäli sinulla tai edustamallasi organisaatiolla on mahdollisuus auttaa vaikeassa elämäntilanteessa olevia lähimmäisiämme lahjoittamalla tuotteita, ota yhteyttä suoraan Ruokapankkiin.

Ruokapankki välittää maksutonta ruoka-avustusta tilapäisesti vaikeassa elämäntilanteessa oleville kotitalouksille. Diakoniatoimistossa työntekijä kartoittaa ensin tilanteen yhdessä avunhakijan kanssa. Avustus on mahdollista saada, mikäli taloudellinen tilanne on erityisen vaikea eivätkä Kelan perustoimeentulotuki tai kaupungin sosiaalitoimen myöntämät toimeentulotuen lisäosat riitä.

Lisätietoja:

Ruoka-avun koordinaattori Marika Dahl, Seinäjoen alueseurakunta, p. 050 385 0444

Diakoniajohtaja Otto Savolainen, Seinäjoen alueseurakunta, p. 050 570 6271

Mon Sep 30 19:00:00 EEST 2019