Säveliä Somalialle -konsertti äitiysterveyden hyväksi

Seinäjoen seurakuntakeskuksen seurakuntasalissa konsertoidaan keskiviikkona 18.12. kello 19 alkaen Somalian äitiysterveyden parantamisen hyväksi.

5895m kehitystä -kampanjan hyväntekeväisyyskonsertissa esiintyvät Vertti Viitasaari, sello ja Topi Paavilainen, piano. Ohjelmistossa on kaunista ja tunnelmallista musiikkia klassisista romantiikan ajan sävellyksistä jazzahtavaan Piazzolaan sekä perinteisiin joululauluihin. Konsertin järjestää 5895 metriä kehitystä -kehitysyhteistyöhanke yhdessä Seinäjoen seurakunnan kanssa. Konserttiin on vapaa pääsy. Konsertissa on mahdollisuus tukea äitiysterveyspalvelujen kehittämistyötä Somaliassa vapaaehtoisella lahjoituksella. Kerätyt varat menevät lyhentämättömänä Suomen Somalia-verkoston kehittämistyöhön.

Suomen Somalia-verkosto ja vapaaehtoisorganisaatio Kapua yhdistävät voimansa Somalian äitien puolesta kiipeämällä Afrikan korkeimmalle vuorelle Kilimanjarolle (5895m). Kapua-tiimi kerää varoja äitiysterveyden parantamiseksi Somaliassa ja matkaa elokuussa 2020 Itä-Afrikassa sijaitsevaan Somaliaan tutustumaan työhön, jota keräysvaroilla tehdään. Tämän jälkeen Kapuajat tavoittelevat Afrikan korkeimman vuoren, Kilimanjaron huippua. Kerätyillä varoilla koulutetaan neuvolatyöntekijöitä ja terveysalan opiskelijoita. Tavoitteena on vähentää hankealueiden korkeaa äitiys- ja lapsikuolleisuutta. Suomalainen Kapua on toiminut jo 13 vuotta maailman oikeudenmukaisuuden edistämiseksi. Vuodesta 2006 alkaen 250 vapaaehtoista Kapuajaa on kerännyt yhteensä miljoona euroa maailman köyhimpien maiden hyväksi. Kapuajat ovat matkanneet kolmessatoista maassa tutustumassa keräysvaroilla toteutettaviin hankkeisiin.

Lisätietoa hankkeesta >

Fri Dec 13 08:00:00 EET 2019