Seinäjoen seurakunnan pastori Helena Turja eläkkeelle

Helena Turjan eläkkeelle lähtöjuhla alkaa loppiaisen aattona sunnuntaina 5. tammikuuta kello 10 sanajumalanpalveluksella Lakeuden Ristissä.

Seinäjoen seurakunnan ensimmäisen naispapin Helena Turjan eläkejuhlaa vietetään nepalilaisittain loppiaisena.

‒ Olen kolmenkymmenen vuoden pappisurani aikana pitänyt kolme vuorotteluvapaata ja työskennellyt niiden aikana opettajana Nepalissa, kansainvälisen seurakunnan pappina Etiopiassa sekä Israelissa vapaaehtoisena vähäosaisten naisten parissa.

Nepalilla ja erityisesti nepalilaisilla lapsilla on erityinen paikka Helenan sydämessä. Ensimmäisen matkansa Nepaliin hän on tehnyt vuonna 2007 yhdessä opiskelijaryhmän kanssa seurakunnan naistyön kummilasta tapaamaan.

Helena Turjan eläkkeelle lähtöjuhla alkaa loppiaisen aattona sunnuntaina 5. tammikuuta kello 10 sanajumalanpalveluksella Lakeuden Ristissä, mukana ovat Lakeuden Ristin kamarikuoro ja soitinyhtye Johanna Ojala-Haapalan johdolla. Juhla jatkuu kello 12 lähetyslounaalla seurakuntakeskuksen alasalissa. Tarjolla on eksoottista nepalilaista ruokaa ja Nepalista vuodenvaihteessa palaava Kirsti Kirjavainen kertoo vuoristokylien lasten elämästä. Lounaan hinta 15/7 €, tuotto Nepalin lasten koulutuksen tukemiseen.

Juhlan päättää maanantaina 6. tammikuuta kello 18 Loppiaisen sanoma sanoin ja sävelin -konsertti Lakeuden Ristissä. Mukana Liisu Aurasmaa, altto, Tea Polso, cembalo, Hilkka Rauhala ja Antti Laasanen, viulu sekä Helena Turja, sanat. Konsertin jälkeen kahvit seurakuntakeskuksen alasalissa.

Lue Helena Turjan haastattelu Lakeuden Risti -lehden numerosta 6/19.

Mon Dec 30 08:00:00 EET 2019