Seurakuntaan töihin?

Vahtimestari, perheneuvoja, tiedottaja, lastenohjaaja, kanttori, emäntä, kirvesmies, toimistosihteeri, sairaalapastori, kiinteistöpäällikkö, nuorisotyöntekijä – nämä ja useat muut alansa ammattilaiset pitävät Seinäjoen seurakunnan pyörät pyörimässä, voisitko sinä olla yksi heistä? Kysy lisää Opinlakeusmessuilla 15.-16.1.2020.

Teksti: Kesäduuniin! Vaaleansinisiä pilviä turkoosilla taustalla.

Opinlakeus-messut esittelevät Areenalla 15.‒16. tammikuuta eri ammatteja, opiskeluvaihtoehtoja ja kesätyömahdollisuuksia. Messuilla voi tutustua muun muassa lukio-opintoihin ja ammatilliseen koulutukseen sekä ammattikorkeakoulujen ja yliopistojen tarjontaan. Seinäjoen seurakunnan kesä- ja keikkatyö- sekä harjoittelumahdollisuudet ovat esillä Rekryraitin osastolla 19.

Keikkatöitä keittiöltä

Seinäjoen seurakunnan keittiöpalvelut tarjoavat alan opiskelijoille monipuolisia työtehtäviä seurakunnan joka alueella, Seinäjoella, Nurmossa, Peräseinäjoella ja Ylistarossa.

‒ Otamme opiskelijoita mielellämme keikkatöihin juhliin, kokouksiin sekä muihin tilaisuuksiin, joita on usein iltaisin ja viikonloppuisin, sekä keittiö- että salityötä, kertoo Seinäjoen seurakunnan ruokapalvelu- ja siivouspäällikkö Jaana Kujala.

Kesäsesongin ajaksi apua tarvitaan myös seurakunnan leirikeskuksiin, Ähtärin Honkiniemeen, Nurmon Lankariin sekä Peräseinäjoen Ahonniemeen.

‒ Tehtäviä löytyy sekä keittiöltä että vastaanotto- ja asiakaspalvelupisteiltä sekä kiinteistönhoidosta, luettelee leirikeskustoiminnan päällikkö Janne Tenhunen.

Kesäpesti puutarhatöissä

Vuodesta toiseen huippusuositut seurakunnan puutarhatoimen kesäpestit ovat jo haettavissa, kirkon rekry.evl.fi -järjestelmän kautta.

‒ Hautausmaiden kesätyöpaikkojen haku päättyy jo 2. maaliskuuta kello 15, joten kannattaa olla ajoissa asialla, vinkkaa Seinäjoen seurakunnan puistopäällikkö Esko Karttunen.

Toinen pidetty seurakunnan suviduuni on työ kirkon oppaana, Seinäjoen seurakunnassa tiekirkkoina toimivat kesäisin Lakeuden Ristin lisäksi, Nurmon, Peräseinäjoen ja Ylistaron kirkot.

‒ Viime kesänä yhdistimme ensi kertaa Lakeuden Ristin opastukset ja kirkolla toimineen Mission Cafe -kahvilan tehtävät. Käytäntö toimi hienosti ja jatkuu näin myös tulevalla kaudella, kertoo toimintaa Seinäjoen alueseurakunnassa koordinoiva lähetyssihteeri Pia Ketola.

Lisäksi seurakuntaan otetaan jatkuvasti eri alojen harjoittelijoita ja lopputyön tekijöitä.

‒ Näitä mahdollisuuksia opiskelijat tiedustella minulta tai suoraan oman alansa työalavastaavalta, kannustaa henkilöstöpäällikkö Heli Lavila.

Rohkeutta paikan löytämiseen

Vaikkei Seinäjoen seurakunnan hommiin päätyikään, voi messuosastolla käydä moikkaamassa mahdollisen tulevan opinahjonsa oppilaitospastoreita, SeAMKin Aila Orsilaa ja Sedun Karoliina Virkamäkeä.

‒ Usein pelko vääristä valinnoista aiheuttaa nuorille huolta. Haluamme rohkaista opiskelijoita löytämään oman paikkansa ja muistuttaa, että jokainen on riittävän hyvä omana itsenään.

Opinlakeus-messut järjestetään Areenan uudessa B-hallissa ja niille on vapaa pääsy. Messujen keskiviikkoillan aukiolo kello 16–20.30 tarjoaa hyvän tutustumismahdollisuuden kaikille kiinnostuneille, torstaipäivä kello 9–15 on varattu erityisesti perus- ja toisen asteen opiskelijoille.

Lue lisää kesätyömahdollisuuksista tämän linkin kautta.

Katso avoimet duunit tämän linkin kautta.

Thu Jan 09 08:00:00 EET 2020