Viikonloppu mission merkeissä

Seinäjoen seurakunta saa 15.–16.2.2020 vieraakseen Viron evankelis-luterilaisen kirkon virolaisia ja suomalaisia työntekijöitä, jotka ovat seurakuntakiertueella Suomessa. Tule kuulemaan, mitä Viron kirkon perhekeskuksessa on tapahtunut sen perustamisen (v. 2004) jälkeen ja millainen on kirkon todellisuus yhdessä Euroopan maallistuneimmista valtioista. Luvassa on paitsi avartavia faktoja, myös hyvää ruokaa sekä rentoa yhdessäoloa sanoin, kuvin ja sävelin.

Seinäjoen seurakunta tukee Suomen Lähetysseuran lähettien Pia ja Tero Ruotsalan työtä Virossa. Pia on perhekeskuksen perustaja ja johtaja, Tero kehittää Viron kirkon nuorisotyötä musiikkityön kautta. Ruotsalat jättävät hyvästit Virolle kesäkuussa, sillä molempien vastuualueet ovat siinä pisteessä, että ne voidaan siirtää kokonaan paikallisiin käsiin.

– Lähetystyöntekijän työn tavoite on tehdä itsensä tarpeettomaksi. On hienoa ja haikeaa nähdä niin käyvän, Pia sanoo.

Samalla hän kertoo iloitsevansa mahdollisuudesta saada kiertää lähettäjäseurakuntia yhdessä virolaisten kollegojen kanssa.

– Olemme todella kiitollisia seurakuntien taloudellisesta ja hengellisestä tuesta, joita ilman työmme ei olisi ollut mahdollista. On ilo kertoa siitä hyvästä tuloksesta, mitä tuella on saavutettu. Vielä arvokkaampaa on se yhteys, mikä mahdollistuu virolaisten ja suomalaisten tavatessa. Odotamme innolla kohtaamisia ja jakamista, että saamme rohkaista ja rohkaistua. Tere tulemast!

Kuule lisää Ruotsaloiden työstä 15.-16.2.

Lauantaina 15.2. klo 10–12 Missionbrunssi ja rentoa ohjelmaa Ylistarossa srk-talolla. Herkullisella lähetysbrunssilla pääset nauttimaan pöydän antimista sekä ravitsevasta ohjelmasta. Vieraamme Viron perhekeskuksesta sekä nimikkolähettimme Pia ja Tero Ruotsala kertovat kuulumisia työstään musiikilla ja tarinoin. Brunssi lähetystyön hyväksi, vapaaehtoinen ruokamaksu 10 €. Menu: hedelmiä, patonkia, salaattia, tomaattia, kurkkua, leikkelettä, juustoa, nakkeja, lihapullia, kasvismunakasta, jogurttia, marjoja, mysliä, suklaakeksejä. Kahvi, tee, appelsiinimehu. Tule nauttimaan, kuulemaan ja innostumaan!

Klo 15–17 Seinäjoen seurakunnan nimikkolähetit Pia ja Tero Ruotsala Virosta tavattavissa Seinäjoen seurakuntakeskuksessa, alasali Kuulumisia lähetystyön arjesta Virosta, tarinoin ja tapaamisin, musiikkia Tero Ruotsala.

Sunnuntaina 16.2. klo 10 Messu Nurmon kirkossa ja kahvit, mukana Ruotsalat ja virolaiset vieraat.

Klo 16 Rakkautta yli rajojen -lähetysilta Peräseinäjoen kirkossa Ilta täynnä tarinoita ja musiikkia, rentoa yhdessäoloa ja illan päätteeksi hyvää ruokaa. Nimikkolähettimme Pia ja Tero Ruotsala sekä Viron perhekeskuksen vieraat kertovat kuulumisia työstään sanoin, kuvin ja sävelin. Elävästä kirjastosta voit lainata juttukaveriksi virolaisen perheneuvojan.

Klo 17.30 ”Tule ystävän kera” -kynttiläillallinen, Peräseinäjoen srk-talo. Illan päätteeksi seurakuntatalolla järjestetään ystävänpäivän jälkeisissä tunnelmissa kynttiläillallinen, josta voit tulla nauttimaan puolison tai ystävän kanssa. Illalliskortti 15 €/hlö. Lisätiedot ja ilmoittautumiset viim. 6.2. seinajoenseurakunta.fi/tapahtumat tai p. (06) 418 4411.

Lisätietoja: Lähetyssihteeri Pia Ketola, pia.ketola@evl.fi, p. 050 385 0445

2020-02-03 08:00:00.0