Lakeuden Risti 60v gospeloratorio

Lakeuden Risti ja kirkon urut vihittiin käyttöön huhtikuussa 1960. Vuonna 2020 vietettävän 60-vuotisjuhlavuoden kunniaksi Seinäjoen seurakunta on tilannut gospeloratorion runoilija Anna-Mari Kaskiselta ja säveltäjä Lasse Heikkilältä. Lakeuden valo -gospeloratorio saa ensiesityksensä Lakeuden Ristissä sunnuntaina 26.4. kello 18. Esitykseen haetaan nyt myös näyttelijöitä.

Teoksen esittää kanttori Sanna Ågrenin johtama gospelkuoro solisteineen, orkesterin kapellimestarina toimii viulunsoiton opettaja Gabor Angyal. Orkesterissa soittavat jousisektio, kitara, basso ja kevyt rumpusetti. Urkuja teoksessa soittaa kanttori Maria Väinölä, gospeloratorioidean äiti.

‒ Urkuja ei juuri ole gospelmusiikissa käytetty. Tästä syntyi ajatus yhdistää kaksi eri asiaa, jotka näennäisesti ovat kaukana toisistaan. Molemmilla on kuitenkin sama tarkoitus ‒ kertoa uskosta ja Jumalan ja ihmisen suhteesta.

Näyttelijöitä gospeloratorioon

Gospeloratorioon haetaan parhaillaan näyttelijöitä. Osallistujilta ei edellytetä aikaisempaa näyttelykokemusta tai laulutaitoa, musiikista vastaavat erikseen gospelkuoro ja -orkesteri solisteineen.

Draama kertoo pääsiäisen tapahtumista. Tarjolla on eri rooleja, joista osaan kuuluu jonkin verran vuorosanoja, osa on avustajarooleja. Ensimmäinen kokoontuminen 12.2., jonka jälkeen harjoitukset maalis- ja huhtikuussa aina keskiviikkoiltaisin kello 17‒19, mahdollisesti myös muita harjoituksia. Lisätietoja: Merja Lampila, kappalainen, merja.lampila@evl.fi, p. 050 548 9452.

Tue Jan 28 08:00:00 EET 2020