Kirkko on jälleen mukana Vauvan päivässä 25.9.

Syyskuun viimeinen perjantai on valtakunnallinen Vauvan päivä. Tänä vuonna päivää vietetään 25.9. Päivän suojelijana on Espoon piispa Kaisamari Hintikka, joka lähettää tervehdyksensä vauvaperheille, lähiyhteistyötahoille sekä yhteiskunnan päättäjille.

Virtuaalinen Vauvan päivä - anna vauvan liikuttaa on seurattavissa klo 12.00–16.00 Musiikkitalon YouTube-kanavalla

Ohjelmassa on vauvoille ja vanhemmille leikkejä, asiantuntijoiden puheenvuoroja ja tietoa lapsiperhepalveluista. Muun muassa Kirkkohallituksen perheasioiden asiantuntija Liisa Välilä puhuu perheistä ja vauvaperheen parisuhteen hyvinvoinnista.
Myös seurakunnat eri puolilla Suomea ovat mukana Vauvan päivässä. Virtuaalisten kohtaamisten lisäksi pienokaisia muistetaan perjantaina monenlaisin tempauksin ja tapahtumin.
Esimerkiksi Espoon Leppävaaran seurakunta jakaa vauvaperheille villasukkia, joita seurakunnan vapaaehtoiset ja Leppävaaran Martat ovat neuloneet. Junasukkien jako alkaa kello 10 kauppakeskus Sellon läheisellä Viaporin torilla.
Ylöjärven seurakunnassa pidetään muun muassa vauvamuskaria. Kello 11 alkava muskarivartti ja toiminnan esittely striimataan seurakunnan Facebook-tapahtumassa.

Lisätietoja: Asiantuntija Liisa Välilä, Kirkkohallituksen Kasvatus ja perheasiat, liisa.valila@evl.fi, p. 040 688 1567.

Fri Sep 25 09:11:17 EEST 2020