Friikoolin messu jumalanpalveluksessa

Seinäjoen Vanhan musiikin tapahtuman yhteydessä on perinteisesti vietetty sunnuntain jumalanpalvelusta Friikoolin messun puitteissa. Tänä vuonna messua vietetään sunnuntaina 15. marraskuuta kello 10 Lakeuden Ristissä. Friikoolin messu kokonaisuudessaan on jaettuna jumalanpalveluksen sisälle. Lisäksi mukana on eteläpohjalaisia virsiä.

Musiikki pohjautuu jalasjärveläisen sepän Jaakko Frigårdin soittamaan kansanmusiikkiin. Friikoolin messu on harras teos, jonka sanallinen sisältö rakentuu Psalmien kirjan sanomaan.
Jumalanpalveluksen musiikista vastaavat Lakeuden Ristin kamarikuoro Maria Väinölän johdolla sekä soitinyhtye, jossa soittavat Piia Kleemola ja Mika Virkkala, viulu Petri Välimäki, kontrabasso ja Tea Polso, urkuharmooni. Jumalanpalveluksen toimittavat Helena Turja ja Tarja Autio. Jumalanpalveluksen jälkeen on keittoruokailu seurakuntakeskuksen alasalissa.
Poikkeuksellisesti tämä jumalanpalvelus ei kuulu verkkokirkon kautta.
Friikoolin messusta tehty cd-levy Taivaasta maan yli tuulee, on myynnissä jumalanpalveluksen yhteydessä 5 euron hintaan. Levy sisältää eteläpohjalaisia virsiä ja polskasävelmiä.

Lisätiedot: Helena Turja, p. 050 370 9952, turja.helena@gmail.com

2020-11-09 16:51:58.0