Ruokapankki keräsi ennätystuloksen

Seinäjoen seurakunnan Ruokapankin joulukeräys saavutti ennätyksellisen, yli 55 000 euron tuoton.

Kuvassa on ruoka-avun koordinaattori Marika Dahl.

Ruoka-avun koordinaattori Marika Dahl.

Ruoka-avun koordinaattori Marika Dahl kiittää lämpimästi lahjoittajia.

– Kiitos kaikille yhteiseen hyvän toivon ketjuun liittymisestä. Keräystuotto on kertynyt yksityisiltä lahjoittajilta, yrityksiltä, yhdistyksiltä, kouluilta ja kolehtiin antaneilta. Kiitämme myös tuottajia elintarvikelahjoituksista, joita saimme niin jouluna kuin koko viime vuoden aikana. Vain yhteistyöllä voimme saavuttaa tällaista, näin vaikeina aikoina.

Keräystuotto on noin 17 000 euroa enemmän kuin viime vuonna. Keräyksellä autettiin jouluna melkein 800 taloutta. Lisäksi 530 lasta sai lahjakortin.

– Ennätyksellisen keräystuloksen vuoksi pystyimme auttamaan jouluna 120 taloutta enemmän kuin edellisenä vuonna, Dahl summaa.

Seinäjoen seurakunnan Ruokapankki välittää maksutonta ruoka-avustusta tilapäisesti vaikeassa elämäntilanteessa oleville kotitalouksille. Ruoka-avun myöntämisen perusteena on keskustelu etukäteen oman alueen diakoniatyöntekijän kanssa. Yhteystiedot löytyvät sivulta seinajoenseurakunta.fi/diakoniatoimistot.

2021-01-11 17:14:00.0