Medialähetyspäivillä ollahan Herran hallus

Seinäjoella vietetään 28.–29. elokuuta valtakunnallisia Medialähetyspäiviä. Seinäjoen seurakunnan ja Medialähetys Sanansaattajien eli Sansan yhteisen tapahtuman teemana on Ollahan Herran hallus.

Kuvassa Sansan henkilöstöjohtaja Marko Pihlajamaa.

Lähi-itä on työmme kannalta tärkeää aluetta, kertoo Sansan henkilöstöjohtaja Marko Pihlajamaa.

Vuonna 1973 Hyvinkäällä perustettu Sansa on yksi Suomen evankelis-luterilaisen kirkon seitsemästä lähetysjärjestöstä. Medialähetys Sanansaattajat vie evankeliumia radioaalloilla, television, internetin ja mobiiliviestinten välityksellä sinne, missä sitä ei ole vielä kuultu. Sansa tekee ja tukee mediatyötä 35 kielellä Aasiassa, Lähi-idässä, Afrikassa ja Euroopassa. Työ painottuu erityisesti Aasiaan.

Medialähetyspäivien ohjelmassa on lähetysaiheisia tilaisuuksia ja raamattuopetusta sekä kanavat muun muassa arabiankielisestä maahanmuuttajatyöstä, Toivoa naisille -työstä, Venäjän Karjalasta ja Aasiasta. Musiikkia tarjoilee muun muassa Nina Åström. Sunnuntain messussa Lakeuden Ristissä saarnaa Lapuan piispa Simo Peura.

– Luvassa on innostavaa ja hengellisesti rakentavaa ohjelmaa ja musiikkia, kertoo tapahtumasta vastaava Sansan henkilöstöjohtaja Marko Pihlajamaa.

Medialähetyspäivät järjestetään ensisijaisesti suorana nettilähetyksenä. Paikan päälle Lakeuden Ristiin voidaan ottaa 50 henkilöä per päivä. Lisätiedot ja ilmoittautumiset 9.8. mennessä osoitteessa: www.sansa.fi/mlp21

Medialähetyspäivien ohjelma

Lauantai 28.8.2021

Klo 9.30 Avajaiset. Matti Korpiaho, Jukka Salo, Housebändi. Raamattuopetus Ollahan Herran hallus. Jukka Salo.
Klo 10.15 Medialähetystyön aika on nyt! Katso ihmistä – Sansan suunta 2025. Arto Antturi, Jukka Jämsén.
Klo 11.30 Digitalisaatio ja maailmanlähetys. Jaakko Rusma, Mervi Viuhko.
Klo 12.30 Lounas
Klo 13.30 Kanavat 1: Rajaton rukous, Toivoa naisille -työ Indonesiassa. Miia da Silva, Satu Hauta-aho, Susilowati Makitan; Sano se arabiaksi -kanava arabiankielisestä työstä. Marja-Liisa ja David Ezzine; Sansa palveluksessanne! -seurakuntakanava. Jukka Salo, Arto Antturi ja Sami Jalonen.
Klo 14.30 Kahvit
Klo 15 Kanavat 2: Aasia elämään – medialähetystyön uutisia Kambodžasta ja Thaimaasta. Ilkka Kastepohja. Videotervehdyksiä Aasiasta; Kuplivaa iloa, nuorten kansainvälinen tanssi- ja draamaryhmä M18 Kroatiasta. Elina ja Thiago Braz de Almeida; Mediatyö Venäjän Karjalassa, yhteistyössä Evankelinen lähetysyhdistys ELY ry. Oksana Dyba, Antero Rasilainen.
Klo 16.15 Ollahan Herran hallus -juhla. Jumalan rakkaus näkyväksi, SAT-7 Pars -persiankielinen satelliittitelevisiotyö, Mikael Tunér, Timo Reuhkala, Juha-Pekka Rissanen, Roots Apostles.
Klo 18 Päivällinen
Klo 19 Raamattuopetus Katso ihmistä. Arto Antturi, Nina Åström.
Klo 20 Rukous muuttaa! Domini life -rukoussovellus. Mervi Viuhko, Marko Pihlajamaa, Jukka Jämsén, Nina Åström.

Sunnuntai 29.8.2021

Klo 9 Herra hoitaa omiansa -aamurukous. Pirjo Hyövälti.
Klo 10 Messu. Simo Peura, Jukka Salo, Arto Antturi, Solina-kuoro, joht. Suvi Lehtimäki.
Klo 12 Lounas
Klo 13.30 Herran haltuun! -ilojuhla. Simo Peura, Pontus Salmi, Sami Jalonen, Arto Antturi, Mervi Viuhko, Solina-kuoro, joht. Suvi Lehtimäki.

Katso ajantasaiset ohjelmatiedot osoitteessa www.sansa.fi/mlp21

2021-06-01 08:28:53.0