Koko perhe viihtymään Ahonniemeen

Ahonniemen leirikeskus Peräseinäjoella kutsuu heinä- ja elokuun aikana perheitä viihtymään.

Heikki Maakorpi

Ahonniemen leirikeskuksessa järjestettävien kesäpäivien tavoitteena on tehdä leirikeskusta ja sen toimintaa tutuksi, kertoo Peräseinäjoen kappeliseurakunnan johtava kappalainen Heikki Maakorpi. Kuva: Sarah Senf.

– Leirikeskuksessa järjestetään perheiden kesäpäiviä. Sauna on lämpimänä, järvessä voi käydä uimassa, ja lapsille on ohjattua toimintaa, kertoo Peräseinäjoen johtava kappalainen Heikki Maakorpi.

Tilaisuuksien tavoitteena on tehdä leirikeskusta ja sen toimintaa tutuksi. Kesäpäivillä on tarkoitus saada ihmisiä liikkeelle.

– Etenkin kouluikäisille kulunut vuosi on koronan vuoksi ollut aika rankka vuosi, joten on hienoa, että pystymme järjestämään heille tekemistä.

Testamenttirahat nuorisotyöhön

Maakorpi kertoo, että Peräseinäjoen kappeliseurakunnalle on testamentattu varoja nuorisotyöhön.

– Niitä on vähän huonosti käytetty, joten täksi kesäksi palkkasimme kesätyöntekijän, joka tekee lapsi- ja nuorisotyötä. Tämän ympärille alkoi rakentua ajatus kesäpäivien järjestämisestä.

Kesätyöntekijä palkataan tulevinakin kesinä. Ensimmäinen kesätyövuosi on projektiluontoinen.

– Nyt vähän kartoitetaan, että mitä nuorisotyö voisi tulevaisuudessa olla.

Perheille suunnattu kesäpäivä järjestetään kahteen kertaan, perjantaisin 16. ja 30. heinäkuuta. Maakorpi kertoo, että myös aikuisille järjestetään vastaavaa toimintaa sunnuntaisin 25. heinäkuuta ja 29. elokuuta.

– Tuolloin on vähemmän leikkiä ja laulatusta, mutta saunat ovat lämpiminä ja uimaan voi mennä. Nämä tilaisuudet alkavat kahdelta ja päättyvät kello 18 jumalanpalvelukseen Ahonniemen kirkossa.

Kaikki neljä kesäpäivätilaisuutta on tarkoitettu perheille, erityisesti perjantait.

– Kaikki perheet ovat tervetulleita osallistumaan, Maakorpi summaa.

Teksti: Juho Kuorikoski

Kesäpäivät Ahonniemen leirikeskuksessa (Matinpolku 16, Haapaluoma)

• Perheille perjantaisin 16. ja 30. heinäkuuta kello 8.30 alkaen. Vapaamuotoista ohjelmaa, muun muassa saunomista, uintia, askartelua, makkaranpaistoa. Maksuton aamupala ja lounas. Ilmoittautuminen: heini.pitkaranta@evl.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä tai 040 715 2836.
  • Aikuisille sunnuntaisin 25. heinäkuuta ja 29. elokuuta kello 14 alkaen. Ohjelmassa muun muassa uintia, saunomista ja lapsille ohjattua toimintaa. Omat eväät. Päivän päätteeksi iltakirkko klo 18.

Wed Jul 21 09:29:00 EEST 2021