Medialähetyspäivillä ollahan Herran hallus

Valtakunnallisia Medialähetyspäiviä vietetään 28.–29. elokuuta Seinäjoella ja tapahtuma järjestetään hybriditapahtumana verkossa ja paikan päällä. Paikan päälle Lakeuden Ristin ympäristöön otetaan ennakkoilmoittautumisella 50 henkilöä päivässä.

Nuorten tanssi- ja draamaryhmän M18 jäsen seisoo yhdellä kädellä alttarin ja yleisön edessä.

Medialähetyspäivillä 28.–29.8. nähdään nuorten kansainvälinen tanssi- ja draamaryhmä M18 Kroatiasta. Medialähetyspäiviä voi seurata netistä, radiosta tai paikan päällä Seinäjoella rajoitetulla yleisömäärällä. Kuva: Jasmin Faraj.

Seinäjoen seurakunnan ja Medialähetys Sanansaattajien eli Sansan yhteisen tapahtuman teemana on Ollahan Herran hallus.

– Medialähetyspäivät pidetään nyt ensimmäistä kertaa Etelä-Pohjanmaalla. Luvassa on innostavaa ja hengellisesti rakentavaa ohjelmaa ja musiikkia. Toivotan kaikki lämpimästi tervetulleeksi kuulemaan, kuinka evankeliumia viedään eteenpäin median avulla. Tänäkin päivänä sanoma Jeesuksesta muuttaa ihmisten elämää, kertoo tapahtumasta vastaava Sansan henkilöstöjohtaja Marko Pihlajamaa.

Mukaan verkon kautta

Medialähetyspäivien ohjelmassa on lähetysaiheisia tilaisuuksia ja raamattuopetusta sekä kanavat mm. arabiankielisestä maahanmuuttajatyöstä, Toivoa naisille -työstä, Venäjän Karjalasta ja Aasiasta. Tapahtumassa nähdään myös nuorten kansainvälinen tanssi- ja draamaryhmä M18 Kroatiasta.

Musiikkia tarjoilee muun muassa Nina Åström, Roots Apostles ja Solina-lauluryhmä.  Sunnuntain messussa Lakeuden Ristissä saarnaa Lapuan piispa Simo Peura.

Nettilähetystä pääsee seuraamaan ilmoittautumatta osoitteessa sansa.fi/tapahtumalive, myös tallenteena jälkikäteen.

Mitä on medialähetystyö?

Medialähetys Sanansaattajat vie evankeliumia radioaalloilla, television, internetin ja mobiiliviestinten välityksellä sinne, missä sitä ei ole vielä kuultu. Ohjelmat rohkaisevat myös vaikeissa oloissa eläviä kristittyjä.

Paikallisten ihmisten tekemä kristillinen mediatyö muuttaa maailmaa, yksi sydän kerrallaan. Sansa tekee ja tukee mediatyötä 35 kielellä Aasiassa, Lähi-idässä, Afrikassa ja Euroopassa. Työ painottuu erityisesti Aasiaan. Seinäjoen seurakunnalla ja Sansalla on neljä yhteistyösopimusta. Seinäjoen alueseurakunta tukee Aasian suurkaupunkityötä, Nurmon kappeliseurakunta tukee Intian radiotyötä sekä Peräseinäjoen ja Ylistaron kappeliseurakunnat Venäjän työtä.

Info

• Medialähetyspäivät suorana nettilähetyksenä osoitteessa sansa.fi/tapahtumalive.
  • Paikan päälle Lakeuden Ristin ympäristöön 50 henkilöä / päivä. Ilmoittautumiset 25.8. mennessä osoitteessa: sansa.fi/mlp21

Mon Aug 23 09:58:23 EEST 2021