Aalto Aesthetics -tapahtuma valtaa Aalto-keskuksen

Aalto Aesthetics on pyhäinpäivänä 6.11. järjestettävä ilmaistapahtuma, jossa Seinäjoen ylväs ja funktionalistisen arkkitehtuurin perinteitä vaaliva Aalto-keskus valjastetaan monipuolisesti aisteja kutkuttavaksi tapahtuma-areenaksi.

Koristeellinen.

Tapahtuma koostuu valotaiteesta sekä rohkeista musiikkiteoksista, joissa toteutus noudattaa Alvar Aallon estetiikkaa. Tapahtuman keskeisenä tehtävänä on tarjota yhdenvertaisia ja korkeaprofiilisia elämyksiä tasa-arvoisesti.

Aalto-keskuksessa koetaan ainutlaatuinen ilta video-, valo- ja äänitaiteen parissa. Lakeuden Ristissä esiintyvät Petra Poutanen ja AHO. Apila-kirjastossa esiintyy Lau Nau. Esitykset ovat ilmaisia. Lisäksi Seinäjoen kaupunginteatterin Aalto-salissa on Seinäjoen kaupunginorkesterin ja Seinäjoen kaupunginteatterin yhteisteos Aalloilla. Esitys on pääsymaksullinen.

Aalto Aestheticsissa toteutetaan kaksi ulkotilaprojisointia. Niissä ja koko tapahtumassa kantavana teemana on kokeellinen ja omaleimainen kaupunkikulttuuri. Lakeuden Ristin päätyseinään toteutettavasta teoksesta vastaa ISLE Art Industries oy. Apila-kirjaston sisäänkäyntiin tulee videoteos, jonka visuaalisuudesta vastaa seinäjokinen Santeri Norrbacka. Kirjaston kahvio sekä kaupunginteatterin kahvila/ravintola palvelevat kello 17–20. Kummankin teoksen projisointitekniikasta vastaa Luova Tehdas.

Tapahtumaa on tukemassa Seinäjoen kaupunki ja Seinäjoen seurakunta. Tapahtuman toteuttamisesta vastaa Selmu ry. Tärkeitä yhteistyökumppaneita ovat Seinäjoen kulttuuripalvelut, Seinäjoen kaupunginkirjasto, Seinäjoen seurakunta, Seinäjoen kaupunginteatteri, Luova Tehdas ja Isle Art Industries.

Siirry tästä tapahtuman Facebook-sivulle >

Wed Oct 06 10:23:00 EEST 2021