Kirkkovaltuuston päätöksiä 20.10.2021

Seinäjoen seurakunnan kirkkovaltuuston kokous pidettiin 20.10.2021 Kitinojan kyläkirkossa.

Kirkkovaltuusto päätti pitää kirkollisveron nykyisellään eli 1,65 prosentissa myös vuonna 2022. Veroprosentti on pienempi kuin muissa Etelä-Pohjanmaan rovastikunnan seurakunnissa ja Lapuan hiippakunnan sekä koko maan seurakunnissa keskimäärin, mutta suurempi kuin jäsenmäärältään lähimmissä seurakuntatalouksissa.

Talousasioissa kirkkovaltuusto päätti myös noin 861 600 euron kertapoistoista vuodelle 2021. Oli perusteltua tehdä poistot remontoitavan seurakuntakeskuksen vanhoista poistamattomista omaisuuseristä sekä niistä kohteista, joille on aiemmin päätetty 40 vuoden poistoaika suositeltavan 25 vuoden sijaan.

Seinäjoen kaupungille päätettiin myydä eri puolilla kaupunkia olevia asemakaavan mukaisia katualueiden maa-alueita. Nämä kiinteistökaupat alistetaan kirkkohallituksen vahvistettaviksi.

Thu Oct 21 08:43:45 EEST 2021