Valoa, ei väkivaltaa

25.11. vietetään YK:n naisiin kohdistuvan väkivallan vastaista päivää.

Lakeuden Ristin tornissa palaa oranssi valo YK:n naisiin kohdistuvan väkivallan vastaisen päivän merkiksi.

Lakeuden Ristin torni valaistaan oranssiksi YK:n naisiin kohdistuvan väkivallan vastaisen päivän merkiksi ja kirkon kellot soivat kello 15 lähisuhdeväkivaltaan kuolleiden muistoksi.

Päivä huipentaa Suomen kansallisen väkivaltaobservatorion järjestämän Valoa, ei väkivaltaa -kampanjan, jossa puolustetaan naisten ihmisoikeuksia, ruumiillista koskemattomuutta ja oikeutta väkivallattomaan elämään.

Lakeuden Ristin torni valaistaan päivän merkiksi oranssiksi ja kirkon kellot soivat kello 15 lähisuhdeväkivaltaan kuolleiden muistoksi. Kelloja soitetaan niin monta kertaa, kuin uhreja on yhden vuoden aikana ollut.

Lisätiedot kampanjasta Suomen kansallisen väkivaltaobservatorion sivuilla https://vakivaltaobservatorio.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Thu Nov 25 09:40:00 EET 2021