Länsi- ja Sisä-Suomen aluehallintoviraston kokoontumisrajoitusten vaikutus Seinäjoen seurakunnan toimintaan 6.12.2021–5.1.2022

Länsi- ja Sisä-Suomen aluehallintoviraston 3.12.2021 antaman määräyksen mukaan yli 50 henkilön yleisötilaisuudet ja yleiset kokoukset sisätiloissa on kielletty 5.1.2022 saakka.

Lapuan hiippakunnan tuomiokapitulin ohjeistuksen mukaan, uskonnollisiin tilaisuuksiin ja kirkollisiin toimituksiin voidaan ottaa 1/3 tilan maksimihenkilömäärästä.

Seinäjoen seurakunnan tiloissa on voimassa kasvomaskisuositus. Tilaisuuksissa noudatetaan turvaohjeita ja niihin voi osallistua vain ilman flunssaoireita.​

Koronapassi

Vaihtoehtona voimassa oleville koronarajoituksille toiminnanharjoittaja voi ottaa käyttöön koronapassin, joka mahdollistaa sisäänpääsyn tilaisuuksiin ja tapahtumiin. Koronapassin käyttö ei koske uskonnollisia tilaisuuksia ja kirkollisia toimituksia. Muissa kuin uskonnollisissa tilaisuuksissa tai kirkollisissa toimituksissa, noudatetaan aluehallintoviraston 50 henkilön rajoitusta tai käytetään koronapassia. Koronapassia voidaan edellyttää 16 vuotta täyttäneiltä henkilöiltä.​ Koronapassina toimii EU:n koronatodistus, jonka saa Omakannasta tai tarvittaessa paperisena versiona terveydenhuollosta.

Jumalanpalvelukset

Lapuan hiippakunnan tarkentavan ohjeistuksen myötä Seinäjoen seurakunnassa ehtoollismessut voidaan toteuttaa suunnitellusti ja niihin voidaan ottaa 1/3 tilan maksimimäärästä turvaohjeet huomioiden. Jumalanpalvelukset voi kuunnella myös verkkokirkon kautta osoitteessa www.seinajoenseurakunta.fi/verkkokirkko.

Kauneimmat joululaulut

Seinäjoen seurakunnassa järjestetään Kauneimmat joululaulut -tilaisuuksia koronapassilla ja ilman koronapassia. Koronapassittomissa tilaisuuksissa noudatetaan aluehallintoviraston määräämää 50 henkilön rajoitusta. ​

• ​Viikon 49 sunnuntaina 12.12. järjestettävät Kauneimmat joululaulut ovat koronapassillisia tilaisuuksia. Seurakuntalaisia pyydetään ottamaan koronapassi valmiiksi esiin ja näyttämään se sisääntulon yhteydessä, jolloin koronapassin tarkistaminen on nopeaa. Koronapassista kannattaa ottaa kuvakaappaus etukäteen tai sen voi tulostaa paperille.
  • Viikosta 50 alkaen Seinäoen seurakunnassa järjestetään koronapassittomia Kauneimmat joululaulut -tilaisuuksia. Ajantasaiset tapahtumatiedot löytyvät osoitteesta www.seinajoenseurakunta.fi/tapahtumat.

Tue Dec 07 12:17:00 EET 2021