Pienryhmä on paikka kysymyksille ja kasvulle

Seinäjoen seurakunnassa kokoontuu joukko erilaisia raamattu- ja pienryhmiä.

Monen ryhmän historia ulottuu vuosikymmenten taa, osa on tuoreempia.

– Raamattupiirit ja erilaiset muut pienryhmät tarjoavat hyvän paikan oppia lisää Raamatusta ja Jeesuksesta yhdessä muiden kanssa, pienryhmätyöstä Seinäjoen alueseurakunnassa vastaava pastori Mikael Tammilehto sanoo.  – Pienryhmä on myös mainio paikka tutustua uusiin ihmisiin ja saada jopa elinikäisiä ystäviä, Tammilehto lisää.  Alkava vuosi on myös pienryhmissä uuden alun aikaa. Takana on joulutauko, ja joissain ryhmissä aloitetaan vuoden alussa uuden Raamatunkirjan läpikäynti. Uuden vuoden lisäksi piirit odottavat myös uusia kävijöitä.

– Uudet kävijät otetaan seurakuntamme avoimiin pienryhmiin avosylin vastaan. Mukaan voi tulla ihan vaikka kerran katsomaan, ja jos ryhmä tuntuu yhtään omalta, mukaan on helppo jäädä. Seurakunnan pienryhmät eivät ole vain yhden ikäryhmän juttu. Myös elämäntilanteet vaihtelevat, on nuorten aikuisten raamattupiiri ja eläkeläisten piiri ja monenlaista siitä välistä.

– Jos jollakulla herää pienryhmiin liittyen kysymyksiä tai toiveita, kannattaa olla suoraan yhteydessä minuun, niin mietitään yhdessä, mistä ihminen voisi löytää itselleen kotoisan paikan. Ja jos sopivaa ryhmää ei löydy, niin sellainen voidaan perustaa. Seurakunnan pienryhmät kokoontuvat seurakunnan eri tiloissa, muun muassa pappiloissa ja seurakuntakeskuksessa. Osa ryhmistä kokoontuu seurakuntalaisten kodeissa. Valtaosa pienryhmistä käynnistyy tammikuun ensimmäisten viikkojen aikana. Lista seurakuntamme avoimista pienryhmistä löytyy Seinäjoen seurakunnan nettisivulta osoitteesta seinajoenseurakunta.fi/pienryhmat

Lisätiedot: pastori Mikael Tammilehto, 046 923 4943mikael.tammilehto@evl.fi

Mon Dec 20 15:23:54 EET 2021