Kirkkoneuvosto esittää alueseurakunnan johtavaksi kappalaiseksi Minna Lainimoa

Kirkkoneuvosto on tehnyt kokouksessaan 27.1.2022 seuraavat päätökset:

• Henkilöstöpäällikkö esitteli Kevan rahoittamaa työkiertohanketta ja suoritetun työhyvinvointikyselyn tuloksia. Luottamushenkilöedustajaksi työkiertohankkeeseen valittiin Juhani Hihnala.

• Kirkkoneuvosto päätti esittää yksimielisesti kirkkovaltuustolle, että se valitsee alueseurakunnan johtavaksi kappalaiseksi TM Minna Lainimon. Henkilöstöasioissa se päätti myös avata julkiseen hakuun työhön osallistuvan kiinteistötoimen työjohtajan tehtävän.

• Kirkkovaltuustolle esitetään, että se hyväksyy muutoksen Etelä-Pohjanmaan perheasiain neuvottelukeskuksen johtosääntöön. Muutos koskee sopijaseurakuntien maksuosuuksien määräytymisperusteita ja se tuo seurakunnille merkittävästi lisää ennakoitavuutta tuleviin vuosiin.

• Seurakunta on saanut testamenttilahjoituksena kiinteistön, joka on ollut myytävänä syksyn aikana. Kirkkovaltuustolle esitetään, että se hyväksyy saadun korkeimman tarjouksen 20 400 euroa.

• Raportti vuoden 2021 valtuustoaloitteista merkittiin tiedoksi ja saatetaan kirkkovaltuustolle tiedoksi.

Lisätietoja: hallintojohtaja Paula Perälampi, p. 044 746 2012, etunimi.sukunimi@evl.fi

Fri Jan 28 08:09:00 EET 2022