Rukoushetki Ukrainan tilanteeseen liittyen Seinäjoen kirkoissa kello 19

Seinäjoen seurakunta järjestää kaikille avoimen rukoushetken rauhan puolesta tänä iltana klo 19 Lakeuden Ristissä, Nurmon kirkossa, Peräseinäjoen kirkossa ja Ylistaron kirkossa. Rukoushetki, mahdollisuus hiljentymiseen, rauhankynttilän sytyttämiseen ja keskusteluun, rauhankellojen soitto tilaisuuden aluksi. Lakeuden Ristin tilaisuus myös englannin kielellä.

kädet ja kyyhky twitter fi uusin (2).jpg

Ihmisten yhteen liitettyjä käsiä, rauhankyyhky.

Uutiset sodan syttymisestä Ukrainassa järkyttävät ja hämmentävät. Vihanpito synnyttää epätoivoa ja tuhoaa elämää. Mieli haluaa pitää kiinni toivosta ja huulille hiipii rukous:

Herra armahda Ukrainan kansaa ja meitä kaikkia. Suojele niitä, jotka pelkäävät ja kärsivät sodan keskellä. Anna kansojen johtajille viisautta, jotta aseet vaikenisivat ja rauha koittaisi jälleen.

Kuuntele arkkipiispan tämän aamun hartaus YLE Areenassa.

Keskusteluapua

Sota Ukrainassa järkyttää. Seurakuntien työntekijät ovat käytettävissä, kun tarvitset keskusteluapua.

Kirkon keskusteluavun löydät osoitteesta: https://evl.fi/kirkonkeskusteluapu

Thu Feb 24 12:39:00 EET 2022