Onnen hyviä siemeniä

Seurakunnan varhaiskasvatuksen syksyn toimintakausi on pyörähtänyt käyntiin. Tänä syksynä tarjolla monia uusia innovaatioita eri toimintaympäristöissä.

Pikkupoika makaa ruskan kellastamien vaahteranlehtien seassa.

Ruskan kauniit värit puissa ja maassa, sateen ropina ikkunaan, aikaisin hiipivä hämäryys ja muuttolintujen isot parvet taivaalla. Jätämme hyvästit kesälle ja saamme iloita uudesta vuodenajasta, syksystä. Se on täynnä mukavia asioita, ja tekemistä kotona ja kodin ulkopuolella.

Käpy-rukous
Kiitos, että arjen alla on herkkuhetkiä,
jotka voi löytää kuin orava kävyn suomujen alta.
Kaverin hymy, äidin hali, kaikki hyvä ja arkinen.
Auta minua näkemään onnen hyvät siemenet. Aamen.

- Heli Vapaakallio

Seurakunnan varhaiskasvatuksen syksyn toimintakausi on pyörähtänyt käyntiin ja erilaiset kohtaamiset kerhoissa voivat olla juuri noita onnen hyviä siemeniä. Haluammekin vahvistaa lasten ja perheiden osallisuutta kerhojen ja tapahtumien sisältöjen suunnittelussa tuomalla kiinnostuksen kohteita ja aiheita kerhopaikkojen toiveseinälle. Tehdään yhdessä meidän oma kerho.

Tuttujen avoimen toiminnan kerhojen, päiväkerhojen ja Taaperokerhojen lisäksi on tänä syksynä tarjolla monia uusia innovaatioita eri toimintaympäristöissä. Törnävän kirkko ja jumalanpalveluselämä tulevat tutuiksi Kirkkorytmiksen välityksellä, digiloikka otetaan Vauvat verkossa vuorovaikutteisen ekavauvakerhon välityksellä ja Enkkukerhossa pääsee muun päiväkerhotoiminnan ohessa tutustumaan englannin kieleen. Luontoa ja sen ihmeitä tutkitaan Lankarin leirikeskuksen ympäristössä pidettävässä luontopainotteisessa päiväkerhossa, Metsäkerhossa sekä periodimaisesti eri paikoissa kokoontuvassa Luontoperhekerhossa.

Päiväkerhoissa on vielä tilaa ja ryhmiin voi käydä ilmoittautumassa sähköisesti.

Sydämellisesti tervetuloa varhaiskasvatuksen toimintaan etsimään onnen hyviä siemeniä arjen alta.

Päivi Linna
varhaiskasvatuksen ohjaaja
Seinäjoen seurakunta

P.S. Kurkkaa meidän uuteen Eskoon seurakuntakotiimme ja tule mukaan toimintaan: Uusi seurakuntakoti avasi ovensa - Seinäjoen seurakunta (seinajoenseurakunta.fi)